dilluns, 11 de març de 2013

ESTRIPANT FACTURES

"Algunas de tus actitudes y conductas obedecen a un mandato inconsciente de un ancestro: padres, abuelos, bisabuelos (...)  Siempre estamos pagando facturas de nuestros mayores, mientras no seamos conscientes de ellas. Los secretos familiares se convierten en verdades fantasmáticas y condicionan conductas, pesadillas..." (Ernesto Beibe)



“La mayoría de los problemas psicológicos que nos afectan vienen de nuestra historia familiar, de nuestro linaje y de la relación familiar entre los miembros. A veces los hijos por amor ciego a algún miembro de la familia adopta cargas y posturas que no le corresponden y esto altera el orden del sistema por lo que se causan problemas a él y a los demás miembros de la familia. El 70% de los problemas psicológicos vienen de nuestra historia familiar” (Constelaciones familiares. Terapia)

Podria escriure un llibre sobre la història de la meva família d'origen.
Podria escriure un llibre de retrets i de factures que ja no penso pagar més. Però no em cal. Per fi he aconseguit lliurar-me del pes que m'ha acompanyat tants anys. No sabia que creant la meva pròpia família m'estava tornant més persona, més forta, més clarivident...
Espero que els meus fills no hagin de pagar mai factures meves. Espero donar-lis tota la seguretat i autoestima que a mi m'ha faltat fins ben entrada l'edat adulta.






2 comentaris:

Ariadna ha dit...

Saps que una vegada vaig participar en una d'aquestes Constelacions Familiars. No m'ho feien a mi, sino que jo ajudava, però t'impliques de tal manera que van aflorar fets relacionats amb els meus familiars. Molt colpidor, tot plegat.

Estic molt d'acord en que arrosseguem les 'factures' de la família. De vegades m'he sentit com aquell punt on l'engranatge es trenca (perque jo voluntàriament i conscientment l'he volgut trencar) i els meus fills podran alliberar-se de les càrrgues que jo si carrego.

Molts petons, com sempre una alegria estar en contacte amb tu.

lanuor ha dit...

Igualment, Ariadna: una alegria contactar amb tu!
Em van parlar del tema de les constel·lacions en un curs de psicologia, a la feina.
Totalment d'acord amb el que expliques de trencar l'engranatge: és el que estic fent en aquests moments per alliberar els meus fills, i espero aconseguir-ho.
Una abraçada!