dimecres, 13 d’octubre del 2010

LES LLAVORS

Passant per una botiga molt, molt antiga, em vaig fixar en unes bossetes amb la paraula VALORS. Vaig preguntar què eren i la resposta va ser:

- Són unes llavors molt delicades però que, ben treballades i cuidades, donen unes plantes que no es poden superar en bellesa. I, ben regades, són resistents a quasevol contratemps. No es trenquen mai. Al contrari. Saben doblegar-se i tornar a la seva forma inicial. Això sí: és molt important regar-les bé.
- I aquestes llavors, tenen nom?
- Ja ho crec. Els hi puc anomenar ara mateix:

Respecte
Sinceritat
Renúncia a la violència
Disposició a ajudar
Cortesia
Consideració
Tolerància
Responsabilitat (*)

- I em podria dir com s’han de regar, ja que és tan important?
- És senzill i complicat a la vegada: ha de barrejar exemple pràctic amb coherència, paciència i amor. I ha de regar cada dia, mai se n’ha d’oblidar. Perquè hi ha el perill que una de les llavors, o més d’una, es malmeti.
- I hi ha alguna garantia al 100% de que la planta esdevingui, com m’ha dit vostè, una planta de gran bellesa i fortalesa?
- Si utilitza totes les llavors ben barrejades i les rega com li he dit, no li puc garantir resultats al 100%, però sí li puc assegurar que l’experiència que viurà no té preu. I que és molt probable que el seu jardí s’ompli d’alegria i colors.
- Doncs val la pena provar-ho...
- Val la pena provar-ho i viure el dia a dia, que sempre serà diferent. I no es cansi mai de regar, malgrat els contratemps.

(*) solohijos.com

3 comentaris:

Ariadna ha dit...

Just fa molt poquet he fet servir la paraula "regar" en aquest sentit més ampli, volent expressar que cal tenir cura del que/qui sigui si volem que creixi de la millor manera.
M'agraden aquestes coincidències de significat.
Ptns.

lanuor ha dit...

Hola, Marat!
Jo ja intento "regar" sempre, encara que hi ha moments que penso que no servirà de res. I és que els resultats es veuen a llarg termini.
Una abraçada!

Audrey ha dit...

Sempre he pensat que amb aquestes llavors, la bona collita està asegurada, que el camí de creixement es tan satisfactori, però com tot, res és perfecte i a vegades..., surten males herbes...No deixaré però...de sembrar-les.
És una bosseta que tots hauríem de tenir...

Salutacions,